Protocollen

Klachtenregeling

Veel klachten over de dagelijkse gang van zaken op onze scholen zullen in onderling overleg met de medewerkers op een juiste wijze worden afgehandeld. Als dat niet mogelijk is, of indien de afhandeling niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kunt u een beroep doen op de klachtenregeling. Zo hebben al onze scholen een aangewezen contactpersoon, maar kunt u ook spreken met o.a. een vertrouwenspersoon. U kunt het document hieronder downloaden voor meer informatie omtrent onze klachtenregeling.

Download klachtenregeling

Klokkenluidersregeling

De klokkenluider staat in de belangstelling. Steeds meer raken we ervan doordrongen dat het maatschappelijk belang ermee gediend is dat misstanden binnen organisaties worden gemeld. Zeker indien het organisaties in het publieke domein betreft. Personen die melding doen van misstanden verdienen alle waardering. De praktijk laat echter zien dat de klokkenluider een kwetsbare positie heeft. Ook het primair onderwijs verdient een goede klokkenluidersregeling. De regeling van Octant kunt u hieronder downloaden.

Download klokkenluidersregeling