Hoe kan het dat we in het onderwijs zoveel met kinderen werken maar eigenlijk heel weinig écht met ze praten? En dan bedoelen we niet over de dagelijkse dingen die besproken worden over het werk dat nog niet af is of een ruzie die bijgelegd moet worden. We hebben het over echte verbinding met de kinderen die dagelijks jouw lokaal binnenlopen. Het beeld leeft dat dat ontzettend veel tijd kost en waar haal je dat in je overvolle planning vandaan? Wil jij leren om tijd te creëren voor een goed kindgesprek waardoor je jouw interactie met de leerlingen weet te verdiepen? Laat je dan inspireren in deze Masterclass!
Tijdens deze Masterclass leer je:
wat het doel is van een kindgesprek
hoe je een kindgesprek voert
hoe de resultaten van de kinderen omhoog gaan door het voeren van kindgesprekken
hoe je kindgesprekken kunt inplannen
Er zullen stukken theorie zijn, denk hierbij aan Thomas Gordon ‘Luisteren naar Kinderen’, Martine Delfos ‘Luister je wel naar mij’ en artikelen over eigenaarschap creëren bij kinderen. De theorie wordt afgewisseld met verschillende werkvormen en oefeningen om met jezelf en met elkaar aan de slag te gaan.
Uiteraard is er ook tijd voor het delen van ervaringen en stellen van vragen.
Deze Masterclass kan voor ieder leerjaar gevolgd worden, want er zijn praktische voorbeelden voor alle groepen.
Certificaat: na het bijwonen van de Masterclass en het invullen van de evaluatie ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.
basis- en vakbekwame leerkrachten, onderwijsassistenten, leraarondersteuners
Maandag 18 januari van 16.00 uur tot 18.00 uur
Locatie: de Masterclass is te volgen via Teams
Patty van der Ban
Het is niet meer mogelijk om je voor deze cursus in te schrijven.