Octant Academie

Masterclass 'Kindgesprekken, waarom en hoe?'

Hoe kan het dat we in het onderwijs zoveel met kinderen werken maar eigenlijk heel weinig écht met ze praten? En dan bedoelen we niet over de dagelijkse dingen die besproken worden over het werk dat nog niet af is of een ruzie die bijgelegd moet worden. We hebben het over echte verbinding met de kinderen die dagelijks jouw lokaal binnenlopen. Het beeld leeft dat dat ontzettend veel tijd kost en waar haal je dat in je overvolle planning vandaan? Wil jij leren om tijd te creëren voor een goed kindgesprek waardoor je jouw interactie met de leerlingen weet te verdiepen? Laat je dan inspireren in deze Masterclass! 

Tijdens deze Masterclass leer je: 

  • wat het doel is van een kindgesprek

  • hoe je een kindgesprek voert 

  • hoe de resultaten van de kinderen omhoog gaan door het voeren van kindgesprekken 

  • hoe je kindgesprekken kunt inplannen  

Er zullen stukken theorie zijn, denk hierbij aan Thomas Gordon ‘Luisteren naar Kinderen’, Martine Delfos ‘Luister je wel naar mij’ en artikelen over eigenaarschap creëren bij kinderen. De theorie wordt afgewisseld met verschillende werkvormen en oefeningen om met jezelf en met elkaar aan de slag te gaan.

Uiteraard is er ook tijd voor het delen van ervaringen en stellen van vragen. 

Details

Deze Masterclass kan voor ieder leerjaar gevolgd worden, want er zijn praktische voorbeelden voor alle groepen. 

Certificaat: na het bijwonen van de Masterclass en het invullen van de evaluatie ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Doelgroep

basis- en vakbekwame leerkrachten, onderwijsassistenten, leraarondersteuners

Data & locatie(s)

Maandag 18 januari van 16.00 uur tot 18.00 uur

 

Locatie: de Masterclass is te volgen via Teams

Opleider

Patty van der Ban

Beschikbare plaatsen

0

Aanmelden

Het is niet meer mogelijk om je voor deze cursus in te schrijven.